Профільне навчання — вимога часу

12.03.2013 13:35

Вибір успішної професії… Яка глибока думка закладена в реченні, скільки емоцій і сподівань воно зумовлює, скільки породжує проблем… Це не просто вдало чи невдало прийняте в юності рішення, а часом щаслива або гірка доля, активне, творче радісне життя чи пасивне, байдуже існування. Кожна людина обирає собі справу. Але ж і справа обирає людину. Як зробити, щоб інтереси молодої людини й справа її життя були єдині? Ким бути? Це запитання ставить для себе кожен учень. І дати на нього відповідь допомагає профілізація навчання у старшій школі.
Саме ця проблема успішно вирішується у ЗОШ№1 імені Панаса Мирного (директор — Фененко В.В., заступник директора з навчальної роботи — Кононенко Н.А.). З 1 вересня 2012 року учні 10-Б класу вивчають біологію за профільною програмою. Для цього створені всі необхідні умови, і в першу чергу — обладнаний відповідно до сучасних вимог кабінет біології. Це і необхідне приладдя для проведення практичних та лабораторних робіт, інтерактивна дошка, роздатковий і ілюстративний матеріал, що значною мірою розширює можливості організації навчально-виховного процесу, сприяє створенню умов для врахування індивідуальних особливостей, інтересів і потреб учнів, орієнтації на вибір майбутньої професії. До речі, такий кабінет біології поки що єдиний у нашому місті.
Нещодавно на базі школи відбувся науково-практичний семінар учителів біології навчальних закладів міста, який організувала і провела методист методичного кабінету Косенко Н.О. Тема семінару досить актуальна «Організація навчально-виховного процесу за профільною програмою з біології». Учасники семінару мали змогу переглянути урок із біології у 10-Б класі, який провела учитель-методист Фесенко Т.О. Учні показали ґрунтовні знання з базової дисципліни, вміння включатися в науково-дослідницьку діяльність, а високий професіоналізм учителя забезпечив дотримання цілісності біологічних знань та цілковите досягнення дидактичних цілей за допомогою ілюстративного матеріалу та використанням інформаційно-комп’ютерних технологій. Також Фесенко Т.О. презентувала власний досвід учителя-методиста своїм колегам, створивши власне портфоліо. І похвалитися було чим, адже її педагогічний досвід заслуговує на визнання та поширення серед колег не тільки міста, а й області. До речі, Тетяна Олексіївна — автор методичних посібників: «Інтерактивні технології в контексті шкільної біологічної освіти» та «Екологічні знання — дороговказ на шляху до гармонії з природою».
А потім учасники науково-практичного семінару обмінялися власним баченням профілізації старшої школи, підкреслили її переваги у реалізації принципів особистісно орієнтованого навчання, що значно розширює можливості учнів у виборі майбутньої професії.

Поделиться в соц. сетях
0
Теги: